21 Δεκ 2016

Πώς έχτισα μία επιχείρηση αξίας $100.000 σε έξι μήνες με λιγότερο από $100

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί άρθρο του Dana Severson, από τον οποίον και λάβαμε το δικαίωμα να το μεταφράσουμε στα Ελληνικά από τα Αγγλικά και να το δημοσιεύσουμε. O Dana μας μοιράζεται τις εμπειρίες του, για το πώς μπόρεσε με αρχικό κεφάλαιο $100 να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση εμπορίας βόειου Jerky (Jerky = Σνακ από αποξηραμένο βόειο κρέας), η οποία και έχει τζίρο της τάξεως των $100.000 μετά από μόλις 6 μήνες.

"...Περίπου πριν από έναν χρόνο και ενώ περπατούσα στους χώρους μίας έκθεσης στο Σικάγο και πέρασα μπροστά από ένα περίπτερο που έδινε δωρεάν δείγματα από βόειο jerky. Δεν επρόκειτο για το μέσο απλό Jerky που βρίσκεις στα φτηνά super market. Αυτό ήταν το ΚΑΛΥΤΕΡΟ. JERKY. ΠΟΤΕ. Είναι αυτό που πλέον αποκαλό το “Filet Mignon” των βόειων jerky. Ήταν απίστευτο. Πέρασα από το περίπτερο πολλές φορες.. εσκεεμένα.


Εν τέλη και μετά από περίπου 10 (x 3) δείγματα, ερώτησα που μπορώ να αγοράσω το προϊόν. Και έτσι έμαθα ότι είναι διαθέσιμο μόνο σε ενα market (και όχι το δικό μου).
Δηλαδή, ένιωσα ότι μου έλεγαν ψέματα καθόλη τη διάρκεια της ζωής μου τρώγοντας βόειο jerky. “We have been led to believe that the gold standard is either a rather tasteless jerky that you have to fight a Sasquatch over or something Macho Man Randy Savage is telling you to step into.” (έγραψε ο συγγραφέας και αδυνατώ να μεταφράσω σωστά στα Ελληνικά). Ψεύτες. Όλοι τους.
Αποδέχτηκα την τραγικότητα της κατάστασης και συνέχισα τη ζωή μου.
Μετά από μερικές εβδομάδες με έπιασε μία λαχτάρα για το κάλύτερο jerky του κόσμου, το οποίο όμως φυσικά δεν μπορούσα να βρω. Εκείνη τη στιγμή ορκίστηκα να έίμαι αυτός που θα φτιάξει τη αλυσίδα διανομής από βόειο jerky.

Εν τάχει: Το “Stick in a Box” είναι΄μία απλή ιδέα. Βρίσκω τα βόεια jerky με την καλύτερη γεύση από μικροπαραγωγούς σε όλες τις ΗΠΑ και τα αποστέλω στους συνδρομητές μου κάθε μήνα.
Όταν πρωτοξεκίνησα, αποφάσισα ότι το εγχείρημά μου αυτό θα ήταν ελεγχόμενης φύσεως. Δε θα ξεκινούσα μια επιχείρηση με χρηματοδότηση και θα επένδυα μόνο τα κέρδη μου για να την μεγαλώσω παραπέρα. Ήταν μία προσωπική πρόκληση εμπνευσμένη από ένα από τα πρότυπά μου, Robert Stephens, ιδρυτή του Geek Squad.
Ένα από τα πράγματα που είπε και θα θυμάμαι για πάντα είναι αν είχε εξ’αρχής χρήματα για να προωθήσει το Geek Squad δε θα γινόταν ποτέ αυτό που είναι σήμερα. Η έλλειψη χρηματοδότησης είναι αυτό που οδήγηση πολλές εταιρείες στο να βρουν δημιουργικές τακτικές (creative gorilla tactics) που και έτσι χτίσανε ένα όνομα.

Παρακάτω μερικά από τα βήματα που ακολούθησα για να μεγαλώσω το Stick in a Box από $ σε $100.000 σε 6 μήνες:

  1. Άποφάσισα σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο: Χώρις να έχω χρήματα για να αγοράσω και να πειραματιστώ εκ των προτέρων, αναγκάστηκα να διερευνήσω επιλογές που δεν απαιτούσαν αρχικό κεφάλαιο. Το συνδρομητικό μοντέλο ήταν τέλειο για την περίπτωση αυτήν. Πωλήσεις εκ των προτέρων, προβλέψιμος αριθμός εμπορευμάτων και ελάχιστο “overhead”. Έκλεισε.
  2. Δημιουργία ενός δικτύου γνώσεων (knowledge network): Δε γνώριζα τίποτα για το συνδρομητικό μοντέλο εκ των προτέρων και δυστυχώς και υπήρχε και τίποτα χρήσιμο online, και έτσι έφτιαξα τη δική μου γνωστική βάση (knowledge base). Το έκανα δημιουργώντας μία κλειστή ομάδα στο Facebook και απευθύνθηκα προσωπικά σε αρκετούς άλλους μη ανταγωνιστικούς επιχειρηματίες που λειτουργούσαν με συνδρομές και ήταν διατεθιμένοι να συνεργαστούν. Μαζί, βοηθήσαμε ο ένας τον άλλον τρομερά. Αυτό ήταν σίγουρα το πιο χρήσιμο πράγμα το οποίο έκανα.
  3. Κατασκέβασα τη σελίδα: Άλλα δεν είμαι ούτε σχεδίαστης αλλά και ούτε προγραμματιστής. Ικανότητες τις οποίες χρειαζόμουν. Και που και οι δύο είναι διόλου φτηνές., Ευτυχώς το συνδρομητικό μοντέλο υπάρχει εδώ και κάποιον καιρό και πλατφόρμες σαν π.χ. το Spotify έχουν αρχίσει να τις υποστηρίζουν. Με λιγότερο από $100 μπόρεσα να αγοράσα έναν διαδικτιακό τόπο (domain) και έστησα μία σελίδα με ένα ελάχιστα τροποποιημένο πρότυπο (template) σε δύο ημέρες. Με κανένα από τα παραπάνω να απαιτεί προγραμματιστή ή σχεδιαστή. Δεν ήταν (και ούτε είναι ακόμα) η πιο όμορφη ή η πιο βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα, αλλά ήταν φτηνή και δούλεψε άψογα.
  4. Ξεκίνησα πωλήσεις συνδρομών: Από ότι φαίνεται το να πουλάς online είναι πανομοιότυπο με το να πουλάς offline… και τα δύο θέλουν πολύ δουλειά. Οι προσεγγίσεις που έκανα είναι υπερβολικά πολλές για να τις αναφέρω εδώ, αλλά όλες τους δεν απαιτούν πάνω από $25. Δεν υπάρχει κάτι μαγικό εδώ παρά μόνο η συνεχής ανάγκη για πίεση, δηλαδή επιμονή. Χρησιμοποίησα κοινωνικά δίκτυα, blogs, το τύπο, συνεργασίες, email κλπ. αλλά κανένα από αυτά δε δούλεψε όσο καλά δουλέυουν οι ευχαριστημένοι πελάτες. Αν κάνεις το κάτι παραπάνω για την ευχαρίστηση του πελάτη (customer experience) δε θα χρειαστεί να ξοδέψεις τίποτα για διαφήμιση.

Υπάρχει ακόμα αρκετός δρόμος, και ακόμα μαθαίνω νέα πράγματα κάθε εβδομάδα. Και ενώ τα $100.000 σε πωλήσεις δεν με κάνουν πλούσιο (τουλάχιστον ακόμα), δεν έχω δημιουργήσει χρέος και δεν έχω επενδυτές να με καταδιώκουν.
Αν έχεις μία ιδέα κατα νου, αλλά δεν έχεις κάνει ακόμα τίποτα, μην το σκέφτεσαι υπερβολικά, απλά ξεκίνα. Δε χρειάζεται να παραιτηθείς από την κανονική δουλειά σου, ούτε χρειάζεται να επενδύσεις όλες σου τις αποταμιεύσεις. Το πάθος και ο κόπος μπορούν να σε πάνε μακριά.





Πηγή: startupminds 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...