16 Νοε 2011

Παρουσίαση: AromaTherapy Cosmos


Γειά σας! Eίμαι η εκδότης του ιστόχωρου AromaTherapy Cosmos και θα ήθελα, βάση της δικής μου εμπειρίας, να σας μεταφέρω μήνυμα αισιοδοξίας και θετικότητας εν μέσω της δύσκολης περιόδου που διανύουμε.

Με την αρωματοθεραπεία ξεκίνησα να ασχολούμαι το 2006. Εργαζόμουν ήδη εφτά χρόνια ως μηχανολόγος μηχανικός και παρόλο που ήμουν αρκετά ικανοποιημένη από την επαγγελματική μου κατάσταση αισθανόμουν την ανάγκη να ασχοληθώ και με άλλες δραστηριότητες.

Από μικρή ήμουν ανήσυχη φύση, είχα πάντα κάποιο χόμπι και την πεποίθηση ότι ο άνθρωπος δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατο ον. Έτσι γράφτηκα σε μια σχολή εναλλακτικών θεραπειών και για ένα έτος παρακολουθούσα τα Σαββατοκύριακα μαθήματα ιατρικής και αρωματοθεραπείας. Από τις πρώτες παραδόσεις κατάλαβα ότι η αρωματοθεραπεία θα είναι μια ενασχόληση που θα με συντροφεύει μια ζωή. Αυτό που δεν γνώριζα τότε ήταν πως η αρωματοθεραπεία θα αποτελούσε την αφορμή να αναπτύξω πολλές νέες δεξιότητες που αποδυκνείονται ιδιαίτερα χρήσιμες τώρα, στην δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία.

Τα τέσσερα πρώτα χρόνια της ενασχόλησής μου με την αρωματοθεραπεία - και πάντα παράλληλα με το κύριο επάγγελμά μου -εφάρμοζα τις τεχνικές και πρακτικές της σε φίλους, συγγενείς, γνωστούς και φυσικά στον εαυτό μου! Μέσα από τις σποραδικές αλλά πολύτιμες συνεδρίες και μέσω των καλλυντικών που έφτιαχνα για εμένα αλλά και για ανθρώπους που με εμπιστεύτηκαν, επιβεβαίωσα στην πράξη πολλές από τις θεωρίες που είχα διδαχτεί σχετικά με την θετική επίδραση των αιθέριων ελαίων και της αρωματοθεραπείας στο σώμα, την ψυχή και το πνεύμα. Ως μηχανικός έχω μια δυσκολία να αποδεχτώ a priori μια θεωρία χωρίς απόδειξη. Για τις δυνατότητες της αρωματοθεραπείας πείστηκα μέσω των δικών μου δοκιμών και θεώρησα ότι είναι ένας τομέας στον οποίο αξίζει να αφιερωθεί κανείς και πολύ περισσότερο να μεταδώσει το μήνυμά του.

Για τον λόγο αυτό όταν το 2009 ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρωματοθεραπευτών μου ζήτησε να βάλω υποψηφιότητα για μέλος του Δ.Σ. δέχτηκα με μεγάλη χαρά. Ως μέλος του Δ.Σ. ενεπλάκη πολύ πιο ενεργά στις προσπάθειες του συλλόγου να υπάρξει σωστή και έγκυρη πληροφόρηση για την αρωματοθεραπεία, ενώ είδα από κοντά τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Δυστυχώς στη Ελλάδα η αρωματοθεραπεία θεωρείται κυρίως επικουρική μέθοδος χαλάρωσης και, το σημαντικότερο, εξασκείται από πολλά άτομα που δεν διαθέτουν την κατάλληλη εκπαίδευση.

Οι διαπιστώσεις αυτές με ώθησαν να δημιουργήσω τον Ιανουάριο του 2010 τον ιστόχωρο AromaTherapy Cosmos. Στόχος μου είναι μέσα από τον διαδικτυακό αυτό χώρο να παρέχω έγκυρη ενημέρωση για θέματα σχετικά με την αρωματοθεραπεία και να φέρω κοντά ανθρώπους που αναζητούν  εναλλακτικούς, φυσικούς τρόπους περιποίησης, χαλάρωσης, και διασκέδασης.

Πριν πάρω την απόφαση να δημιουργήσω τον ιστόχωρο, οι γνώσεις μου σε θέματα Η/Υ περιορίζονταν στην χρήση προγραμμάτων απαραίτητων για την εργασία μου ως μηχανικός. Δεν είχα ιδέα για τον τρόπο δημιουργίας και συντήρησης ενός ιστόχωρου. Σήμερα όμως, μέσω του Διαδικτύου, είναι πιο εύκολο από ποτέ να αντλήσει κανείς, στις περισσότερες μάλιστα περιπτώσεις δωρεάν, πληροφορίες και οδηγίες για πρακτικά οτιδήποτε! Δύο χρόνια πριν ο κόσμος των μπλογκ και των ιστοσελίδων μου φαίνονταν εξαιρετικά απόμακρος. Σήμερα έχω δημιουργήσει ένα δικό μου χώρο, χρησιμοποιώντας μια έτοιμη πλατφόρμα που βρήκα δωρεάν στο διαδίκτυο και κάνοντας σε αυτή μικρές τροποποιήσεις, επεμβαίνοντας στον κώδικά της με οδηγίες που βρήκα επίσης δωρεάν στο διαδίκτυο!

Όσα αναφέρω παραπάνω, αν εξαιρέσει κανείς το κόστος των αρχικών μαθημάτων αρωματοθεραπείας που παρακολούθησα, δεν απαίτησαν από πλευράς μου κάποια σημαντική οικονομική επένδυση. Θα μπορούσα να πω πως τα έξοδά μου περιορίζονται στην αγορά των πρώτων υλών για την παρασκευή προϊόντων - τα οποία όμως είναι συγκρίσιμα με τον προϋπολογισμό μιας οικογένειας για την κάλυψη των αντίστοιχων αναγκών της - και πολλών βιβλίων και συγγραμμάτων, καθώς απαιτείται αρκετή μελέτη για να συλλέγω πληροφορίες και να αντλώ γνώσεις.

Όλη αυτή η ενασχόληση μου αρχικά αποκλειστικά με την αρωματοθεραπεία, στην συνέχεια με τον σύλλογο και τώρα με το AromaTherapy Cosmos δεν μου έχει αποφέρει σημαντικό οικονομικό όφελος. Αντίθετα, έχει σημάνει για εμένα αρκετή σωματική κούραση, πολλές ώρες εργασίας τα Σαββατοκύριακα και αμέτρητες νύχτες με ελάχιστο ύπνο! Αλλά πιστέψτε με, όταν κάνεις κάτι που αγαπάς και στο οποίο πιστεύεις, η σωματική κούραση είναι αμελητέα και άνευ λόγου μπροστά στην ψυχική ικανοποίηση της επίτευξης των στόχων σου και στην αξία των γνώσεων που αποκτάς!

Η πορεία του AromaTherapy Cosmos είναι αρκετά ικανοποιητική και πέρα των προσδοκιών μου. Στα δύο χρόνια παρουσίας του στο διαδίκτυο έχει προσελκύσει σημαντικό αριθμό επισκεπτών και έχω λάβει αναρίθμητα ηλεκτρονικά μηνύματα με ερωτήσεις για την αρωματοθεραπεία και τα αιθέρια έλαια. Αυξητική είναι και η τάση αναγνωσιμότητας και εκδήλωσης ενδιαφέροντος από άλλες χώρες, κάτι που με χαροποιεί ιδιαίτερα καθώς όλες τις μεταφράσεις των άρθρων στα αγγλικά τις κάνω μόνη μου. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι για εμένα το γεγονός ότι εδώ και περίπου ένα εξάμηνο το AromaTherapy Cosmos φαίνεται να αποκτά αναγνωστικό κοινό στις Η.Π.Α και στην Μεγάλη Βρετανία, χώρες με μεγάλη παράδοση στην αρωματοθεραπεία και πληθώρα ιστοσελίδων για το αντικείμενο αυτό. Δεν είναι τυχαίο ότι πριν λίγες ημέρες μια απόφοιτος Βιοϊατρικής Ανθρωπολογίας από τις Η.Π.Α. επικοινώνησε μαζί μου και ζήτησε να εκδώσει άρθρα της στο AromaTherapy Cosmos.

Στην παρούσα οικονομική συγκυρία και με δεδομένη την αβεβαιότητα που υπάρχει στην Ελληνική αγορά εργασίας αποφάσισα πρόσφατα να δώσω και εμπορικό χαρακτήρα στον ιστόχωρό μου με το AromaTherapy Cosmos Store. Έτσι προέκυψε η συνεργασία μου με το Amazon, το μεγαλύτερο διαδικτυακό κατάστημα.


Έχω πολλά σχέδια και όνειρα σχετικά με την αρωματοθεραπεία και το AromaTherapy Cosmos. Προβολή εγχώριων παραγωγών αιθέριων ελαίων και φυσικών καλλυντικών, μετάφραση πλήθους βιβλίων με σχετικό αντικείμενο στα Ελληνικά, παραγωγή δικής μου σειράς καλλυντικών, καλλιέργεια δικών μου βιολογικών αιθέριων ελαίων κ.α. Για τους λόγους αυτούς έχω ήδη αρχίσει να διαβάζω βιβλία για μάρκετινγκ και μεθοδολογίες προώθησης προϊόντων, συγκεντρώνω όλα τα άρθρα που δημοσιεύονται για επικερδείς καλλιέργειες αρωματικών φυτών, κάνω επαφές με εκδοτικούς οίκους και ιστοσελίδες του εξωτερικού για μεταφράσεις βιβλίων, άρθρων και περιοδικών κ.α. Είμαι βέβαιη πως με υπομονή, επιμονή και σκληρή εργασία ένας ένας από τους παραπάνω στόχους θα γίνεται πραγματικότητα.

Προς το παρών η μεγαλύτερη ανησυχία μου όταν κάθομαι μπροστά στον υπολογιστή τα βράδια, ερευνώντας, διαβάζοντας, γράφοντας, προσπαθώντας να λύσω τεχνικά θέματα κτλ. είναι να φανώ συνεπής στις αρχές μου, να προσφέρω χρήσιμες πληροφορίες και κείμενα άξια ανάγνωσης. Η μεγαλύτερη ανταμοιβή για εμένα είναι να γνωρίζω ότι υπάρχουν αναγνώστες, εντός και εκτός Ελλάδας, που ενδιαφέρονται για την δουλειά μου. Όλα τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...