29 Νοε 2010

Αγορά και Επιχειρηματικότητα

Γεγονός είναι ότι η εγχώρια αγορά έχει παγώσει. Αν ρίξει κανείς μια ματιά στις στατιστικές θα δει ότι η καταναλωτική δύναμη εξασθενεί (όχι ότι χρειαζόμαστε τις στατιστικές να μας το πούνε), και φυσικά οι εισαγωγές προϊόντων στη χώρα έχουν μειωθεί αισθητά.

Παρ' ολ' αυτά εγώ βρίσκω νότες αισιοδοξίας.


...και άλλα φυσικά!

Επιχειρηματικότητα λοιπόν, γιατί όχι. Αυτό όμως που θα ήθελα να τονίσω σε αυτό το post είναι η λογική προσέγγισης της αγοράς. Τρία στοιχεία έχω στο μυαλό μου, που προσωπικά βρίσκω αλληλένδετα με τη βιωσιμότητα όποιας επένδυσης.

  • Προσεκτική επιλογή αντικειμένου
  • Ορθολογισμός δαπάνης και σωστή διαχείριση
  • Εξαγωγική προοπτική 



Όπως και να το κάνουμε, οι εποχές των παχιών αγελάδων πέρασαν. Δεν είναι λογικό να προσεγγίζουμε την αγορά με κανόνες του χθες, ή με λειψές και τυχοδιωκτικές πρακτικές. Όπως επίσης έχει ιδιαίτερη αξία να εντάξουμε την εξαγωγική λογική στα σχέδια μας.

Θα σταθώ στο θέμα της εξαγωγής για να θυμίσω τον πλούτο που έχει η Ελλάδα και σε προϊόντα και σε δυναμικό (κατ' επέκταση μιλάμε για υπηρεσίες, ερευνητικά αποτελέσματα κτλ). Από το λάδι και το κρασί, μέχρι online ventures και διακρατικές ερευνητικές δραστηριότητες, η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να είναι μια χώρα με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα όπως

  • Δραστηριοποίηση στη μεταποίηση και τυποποίηση προϊόντων και όχι χύδην πώληση
  • Online Υπηρεσίες (π.χ. σε σχέση με τουρισμό, σχεδιασμό/υλοποίηση online περιεχομένου)
  • Δημιουργία spin-off εταιρειών που θα εκμεταλλεύονται το πλούσιο ερευνητικό αποτέλεσμα που έχουμε να διαθέσουμε

.. και τόσα άλλα, που δεν έχουν σχέση με άλλο ένα μαγαζάκι σε κάποια γωνιά της πόλης.

Σκεφτείτε το και μη διστάζετε. Θέλει όραμα, προσοχή, απαιτεί κόπο αλλά τέτοιες κινήσεις είναι ιδιαίτερα βιώσιμες, ευέλικτες και προσοδοφόρες.

2 σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...