9 Νοε 2010

Καλά νέα για προγραμματιστές κινητών τηλεφώνων

Αν δεν βρίσκετε δουλειά σαν προγραμματιστής ίσως θα ήταν μια καλή ιδέα να ασχοληθείτε με τον προγραμματισμό κινητών τηλεφώνων και πλατφορμών όπως για iPhone και Android.


"...Η ζήτηση για προγραμματιστές που μπορούν να δουλέψουν σε πλατφόρμες κινητής, όπως το iPhone της Apple (AAPL) το Android της Google (GOOG) και το BlackBerry της Research In Motion (RIMM) έχει πυροδοτήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των υπεύθυνων προσλήψεων, έχει ανεβάσει τους μισθούς, ενώ ωθεί τους εργοδότες να σκεφτούν τις εξαγορές ως έναν τρόπο ενσωμάτωσης της τεχνογνωσίας...

Αν αυτό το άρθρο δε σας παροτρύνει αρκετά, θα σας φέρω το παράδειγμα του iSteam του Κώστα Ελευθερίου και Πάνου Πετρόπουλου. Μια απλή εφαρμογή για iPhone, iPod με εκπληκτική εμπορική επιτυχία. Και φυσικά τα παιδιά δε σταμάτησαν εκεί. Έφτιαξαν και άλλη μια εφαρμογή το BlindType μια εφαρμογή διόρθωσης δακτυλογράφησης η οποία εξαγοράστηκε από την Google τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης.

Όπως και να έχει πάντως, είτε ως υπάλληλοι, είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοδημιούργητοι η αγορά στον προγραμματισμό λογισμικού κινητών τηλεφώνων φαίνεται ευοίωνη.

Μην ακούτε εμένα όμως ... ρίξτε μια ματιά στο "Ψαχτήρι Εργασίας" να δείτε τι γίνεται!

Υ.Γ. Άσχετο λίγο αλλά αξίζει τον κόπο να ρίξετε μια ματιά στην Dice Holdings - "Dice Holdings, Inc. is a leading provider of specialized career websites and career fairs..."

7 σχόλια:

  1. Για ένα προγραμματιστή ο οποίος θέλει να χρησιμοποιήσει την τέχνη/επιστήμη του αυτόνομα από μία εταιρία λογισμικού οι επιλογές είναι μετρημένες. Ως τώρα, συνήθως ο σχεδιασμός και ανάπτυξη μικρών ιστοσελίδων ήταν ουσιαστικά μονόδρομος μιας και η ανάπτυξη εφαρμογών ή προϊόντων ψυχαγωγίας για υπολογιστικά συστήματα απαιτεί εκτός από το σχεδιασμό και την ανάπτυξη την πρόσβαση σε ένα ή περισσότερα κανάλια διαφήμισης και διοχέτευσης του λογισμικού στους τελικούς χρήστες. Αυτό στα πλαίσια ομάδων 2-3 ατόμων με περιορισμένα μέσα είναι πλέον πρακτικά αδύνατο, στο βαθμό που ήταν τις εποχές των εταιριών που αναπτύσσονταν σε ένα γκαράζ και προχώραγαν να κατακτήσουν τον κόσμο των υπολογιστών (Apple, Microsoft κτλ). Σε μία παραγωγή ενός παιχνιδιού για υπολογιστές ή για κάποια από τις κονσόλες αυτής γενιάς, θα μετρήσετε εκατοντάδες ανθρώπους που δουλεύουν και η παραγωγή αυτή έχει φτάσει σε επίπεδα υψηλότερα των παραγωγών του χόλυγουντ, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες μικρών ομάδων (των λεγόμενων Indie) να παράδουν και να προωθήσουν δικές τους δουλειές, με στόχο το κέρδος.
    Το σκηνικό δείχνει να αλλάζει με την ανάπτυξη ειδικών καναλιών που παρέχουν αυτές τις δυνατότητες ακόμα και σε μεμονωμένους προγραμματιστες στην αγορά κινητών συσκευών. Οι σχετικά μειωμένες δυνατότητες σε επίπεδο υλικού αλλά και η ζήτηση παιχιδιών και εφαρμογών του 5λεπτου (π.χ. για χρήση κατά την αναμονή του μετρό) αλλά και η άνθιση των παραπάνω καναλιών, όπως το App Store της Apple για συσκευές iOS, το Android Market της Google για συσκευές Android καθώς και το νεοεισερχόμενο Marketplace της Microsoft για τα νέα Windows Phone 7 δίνει δυνατότητες σε developers να προωθήσουν τη δουλειά τους και να έχουν και κέρδος από αυτό. Υπάρχουν μάλιστα και μεμονωμένα success stories κατά τα οποία κάποιοι ζουν αποκλειστικά με τις πωλήσεις των εφαρμογών αυτών, παρόλο που η τιμή πώλησης πολλές φορές δεν ξεπερνάει το $1. Ενδεικτικά αναφέρω τα Angry Birds, Cut the Rope αλλά και την εκπληκτική ιστορία του Trainyard (κάντε μία αναζήτηση για αυτές τις ιστορίες, αξίζει τον κόπο). Ένα άλλο στοιχείο που ευνοεί την επιτυχία στην διανομή και πώληση αυτών των μικρών εφαρμογών είναι η απλότητα με την οποία μπορεί κάποιος να τις αγοράσει, κυριολεκτικά με ένα κλικ (ή ένα tap όπως είναι η ορολογία στις οθόνες αφής).
    Φυσικά δεν είναι όλα εύκολα και ρόδινα στην αγορά των apps για φορητές συσκευές. Ακριβώς επειδή εμφανίστηκαν τα παραπάνω πλεονεκτήματα οι developers έσπευσαν κατά χιλιάδες, σε ένα νέο Ελ Ντοράντο, για φήμη και χρήμα. Και όπως είναι λογικό τα ποσοστά αυτών που έβγαλαν ακόμα και τα έξοδά τους δεν είναι μεγάλα. Ενδεικτικά αναφέρω την έρευνα στο http://bit.ly/a01dB7.
    Όσοι πιστοί προσέλθετε λοιπόν, οι ευκαιρίες είναι εκεί αλλά καλό θα είναι αν πάτε προς τα εκεί, να κρατάτε και μικρό καλάθι. Φυσικά νέες αγορές, η πολλά υποσχόμενη αγορά των Windows Phone 7 και του Marketplace που ακολουθεί ένα πανομοιότυπο μοντέλο με αυτό του App Store της Apple (70% των εσόδων στους developers) έχει αρκετά μεγάλες δυνατότητες αυτή τη στιγμή, μιας και δεν έχει κορεστεί ακόμα, αλλά φυσικά τα πρωτεία κρατά το App Store λόγω των εκατομμυρίων δυνητικών πελατών και της ωριμότητας του.
    Καλή τύχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τελικά προσωπικά το τόλμησα. Καλή μας τύχη:
    http://bit.ly/bccHQ7
    http://bit.ly/g77QHS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο Karios... Θα χαρώ πολύ να μας ενημερώνεις σχετικά, και για το πότε θα βγει στο marketplace και πως "τσουλάει" το πράγμα. Καλή σου αρχή και καλές πωλήσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το www.e-na.com ζητάει προγραμματιστές για ανάπτυξη εφαρμογών σε smartphones/tablets. Γνώση σε περιβάλλον i-phone, objective C είναι απαραίτητη. Γνώση C++ ή /και android, windows mobile επιθυμητή. Περισσότερα εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συνοπτικό το άρθρο αυτό για ένα θέμα με τόσο μεγάλο εύρος παρόλα αυτά δίνει το στίγμα της εποχής κι όχι μόνο. Από το 2004 που ασχολούμαι κυρίως με ανάπτυξη σε φορητές συσκευές από κινητά τηλέφωνα ως PDAs και τα σύγχρονα smartphones νομίζω ότι όχι μόνο είχε περισσότερες ευκαιρίες για τον προγραμματιστή-δημιουργό αυτός ο χώρος αλλά όσο πάει γίνεται και όλο καλύτερος. Η γλώσσα που μπορεί να αναπτύξει κάποιος δεν είναι δεσμευτική μια και μπορεί να γράψει σε Java, C, C++, objC, C# CF για να αναφέρω μερικές για native εφαρμογές ή σε ότι web-based υποστηρίζεται από τους browsers των συσκευών αυτών. Ο μόνος περιορισμός που έχει κάποιος είναι η πλατφόρμα της κάθε συσκευής που ίσως επηρεάζει και την γλώσσα ανάπτυξης και μια εξειδίκευση στις απαιτήσεις του κάθε μηχανήματος και τις ιδιοτροπίες του αν και τείνει αυτό να εξαλειφθεί χρόνο με τον χρόνο. Αν κάποιος λοιπόν θέλει να ζήσει αναπτύσσοντας για τις συσκευές αυτές έχει πολλά πλεονεκτήματα από το να γράψει μια εφαρμογή για "το ράφι" ή κάποιο άλλο προϊόν. Καταρχάς λόγο του περιορισμού του κάθε φορητού μηχανήματος η εφαρμογή δεν μπορεί να αποκτήσει τις διαστάσεις μιας εφαρμογής μεγατόνων για το PC είτε να είναι πολύπλοκη όσο μια τέτοια. Μπορεί να δράσει συνοδευτικά ή και συμπληρωματικά μια και μια φορητή συσκευή ιδιαίτερα αν είναι smartphone εκτός της δικτύωσης μέσω κινητής τηλεφωνίας προσφέρει και σύνδεση μέσω ασύρματων δικτύων WiFi κι ότι αυτό σημαίνει ως προς την ευελιξία. Συνεπώς μια ατομική προσπάθεια ή μικρή ομάδα επαρκεί για να καλύψει τις κάθε απαιτήσεις είτε τρέχοντας πάνω στην συσκευή είτε από κάποιο browser. Το δεύτερο προσφέρει και μια συμβατότητα εξωτερική ανάμεσα σε διαφορετικές συσκευές ως προς το λειτουργικό και την γλώσσα ανάπτυξης και έχει κάποιο πλεονέκτημα σαν επιλογή λαμβάνοντας πάντα υπόψη τους περιορισμούς που υπάρχουν. Επιπλέον, ο τρόπος διάθεσης είναι πιο άμεσος και κατά συνέπεια πιο κερδοφόρος και αυτό δεν ισχύει για τα τελευταία χρόνια μόνο που τα marketplaces "δένουν" τον τελικό πελάτη με την "αγορά" της εφαρμογής μη αφήνοντας πολλά περιθώρια "πειρατείας" άρα είναι παράγοντας ενθάρυνσης του developer. Ανέκαθεν γράφοντας ένα προϊόν με δυνατότητες localisation μέσω internet μπορούσε και μπορεί να διατεθεί ανά τον κόσμο χωρίς πρόσθετα κόστη όπως "συσκευασία" κλπ των κλασσικών προϊόντων. Φυσικά ο επαγγελματισμός της ανάπτυξης κάνει την διαφορά σε κάθε εφαρμογή και είναι παράγοντας επιτυχίας. Το θέμα είναι ότι γρήγορα, εύκολα σχετικά και κερδοφόρα κάποιος μπορεί να ζήσει αναπτύσσοντας εφαρμογές είτε για τον ίδιο είτε για τρίτους. Ακόμα κι αν δεν θέλει να τις πουλήσει και να τις διαθέσει από άλλες πηγές εκτός αγορών η πλατφόρμα των φορητών συσκευών φαντάζει δελεαστική επίσης. Πολύ περισσότερο αν πρόκειται για βιντεο-παιχνίδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...